A Karinthy Frigyes Gimnáziumban a nemzetközi érettségi 1994-es bevezetésével együtt jelent meg az iskolai közösségi szolgálat. A diploma program alappillére a CAS (Creativity-Action-Service), melynek keretében mindem diák két év alatt valósít meg egy szolgálati projektet. A téma újszerűégét és sikerét igazolja, hogy az iskola vezetősége a magyar oktatási rendszerben tanuló diákok számára is lehetővé tette a 2000-es évek elejétől a szolgálati programokon való részvételt.
Így alakult ki a KEKSz Program, Kreativitás-Erőebedobás-Közösségépítés-Szolgálat, mely a tanítási órák utáni elfoglaltságait foglalja össze az iskola 9. és 10. osztályos tanulóinak.
A KEKSz Program célja olyan – a szűken vett tanuláson kívüli – tevékenységek szervezése és rendszerezése, amelyek az iskola diákjainak fejlődését, szociális érzékenységét, és a közösség iránt érzett felelősségét növelik. Az iskolában eltöltött idő értékének növelésén túl, a jól megszervezett programokon keresztül az iskola elismertségének növelése főváros- és országszerte, mely mindenkinek büszkeségre adhat okot. A KEKSz program vezetője Pleskó Ágnes és az ő érdeme, hogy a progarm kitűntetést nyert az első European Youth Convention konferencián Belgiumban, 2011-ben.